Crveni tepih nije baš ni pozornica, a nije ni sasvim stvaran život. Crveni tepih je nešto između – glamurozna predstava u kojoj izgleda da je moguće približiti se boginjama sa velikih ekrana. Često je zbivanje na crvenom tepihu važnije i od događaja za koji je uvod, a ponekad i privlači više pažnje od nagrada, filmova i premijera.
Strogi sud javnosti i kritičara vreba svaku grešku na crvenom tepihu, pa možemo samo da zamislimo količinu priprema i veština potrebnih da bi se izgledalo savršeno.
Prva istorijska referenca na crveni tepih je daleko od glamura, elegancije i prestiža koje danas znamo, ali svakako je vezana za izuzetnu priliku i izuzetnu sudbinu. Pojavljuje se u tragediji Agamemnon, antičkog grčkog pisca Eshila i zna se da je prvi put izvedena 458. godine pre nove ere. U trenutku kada se posle velike legendarne pobede u desetogodišnjem Trojanskom ratu, predvodnik grčke vojske Agamemnon vraća kući, njegova žena Klitemnestra ga dočekuje sa crvenim tepihom.
Agamemnon je zgrožen i smatra to nepristojnom ponudom, što je vezano za koncept koji su stari Grci zvali hybris, a koji je podrazumevao poznavanje ljudskih granica u odnosu na poštovanje koje pripada samo bogovima. Iako je odneo veliku pobedu u ratu u kojem je život izgubilo mnoštvo heroja, i uspešno se vratio kući preko mora, Agamemnon smatra da mu takva čast ipak ne pripada.
U to vreme je takav tepih bilo neverovatno teško napraviti i on je to znao. Tkanina je bojena sekretima retkog morskog puža. Bilo je potrebno oko 12000 mlevenih puževa, da bi se dobilo samo 1,4 g čiste boje, što je bilo dovoljno za bojenje samo jednog odevnog predmeta. Agamemnon je bio ubeđen da će mu bogovi suditi jer je ipak hodao po tepihu napravljenom na taj način. Nisu mu presudili bogovi, ali jeste Klitemnestra koja ga je ubila u kadi, u činu osvete za žrtvovanje njihove ćerke Ifigenije na samom početku ratnog pohoda na Troju. Milenijumima posle toga su crveni tepisi bili rezervisani samo za careve, kraljeve i pape, i bili simbol za neizmerno bogatstvo i božiju milost.
Zanimljivo je da Agamemnonova strašna sudbina nije odvratila ljude da vekovima gaze grimiz. Boja crvenog tepiha danas je prilagođena tako da fotografije izgledaju dobro pod bleskom bliceva foto-aparata, a glamur crvenog tepiha dostupan je u različitim svečanim prilikama, od maturskih balova do elegantnih okupljanja na konjičkim trkama.
Za vas izdvajamo materijale iz Textil ponude koji odgovaraju atraktivnim modelima sa crvenog tepiha.